torstai 6. elokuuta 2015

Rakastan

Jotkut ovat hyviä korjaamaan autoja, toiset ovat hyviä matematiikassa ja kolmannet osaavat puhua täydellistä venäjää. Jokainen on hyvä jossain, ja minä olen hyvä rakastamaan. Rakastan monia ja jokaista eri tavalla. Rakastan perhettäni yksikkönä omalla tavallani, ja jokaista perheenjäsentä vielä erikseen. Isälle auon naamaani ja laitan hänen sukat solmuun hänen ollessa päiväunilla, ja hän tietää että rakastan. Äitiä katson pitkään ja hymyilen, halaan lujasti. Saatan lähettää jonkin typerän kissavideon, ja hän tietää että rakastan. Veljelleni haukun sitä, kuinka surkea hänen sänkynsä on nukkua. Kutitan, koska tiedän että se ärsyttää häntä, vitsailen armeijan aamuherätyksistä, ja hän tietää että rakastan. Ystäville lähetän huonoja vitsejä ja he tietävät että rakastan. Yhdelle kissakuvia, toiselle kuva kamalista kulmakarvoista ja kolmannelle joku niin huono kaljantaikuva, että se on jo hyvä. Miesystävälleni keitän aamulla kahvia, teen työpäivän jälkeen ruokaa, siivoan kotona. Pidän hyvänä, kysyn päivän kuulemiset, tuen ja kannustan. Olen hänestä hurjan ylpeä. Ja mikä tärkeintä, hän tietää että rakastan. Hän tietää myös sen, että rakastan sitä kun saan näyttää hänelle kuinka paljon häntä rakastan. He kaikki tietävät, että rakastan omalla tavallani.
 
Itsensä rakastamisen jalo taito mulla on vielä vähän hukassa. Tai ei niin vähääkään, se riippuu aivan päivästä, tähtien asennosta, siitä onko sukat hyvin vai rullalla, muuttolintujen matkan vaiheesta ja aivan liian paljon muiden mielipiteistä. Kaikkien niiden mielipiteistä, joiden ei pitäisi missään nimessä antaa vaikuttaa. Hitaasti mutta varmasti mä opettelen rakastamaan itseäni, katsomaan itseäni uusin silmin ja elämään elämää välittämättä muiden mielipiteistä. Kun on koko pienen elämänsä verrannut itseään muihin, on edessä aikamoinen työmaa. Mutta mä tiedän, että pystyn siihen. Haluan sitä, enkä anna minkään tai kenenkään astua mun tielle. Minun pitäisi olla itseeni tyytyväinen, minun pitäisi olla itsestäni ylpeä. Vielä en sitä osaa, mutta yritän jokainen päivä uudestaan niin kauan, että onnistun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti